• Predprvácke stretnutie

• Dňa 26.8.2022 sa pani učiteľky Tóčiková a Hochholczerová stretli so svojimi čoskoro budúcimi prvákmi a ich rodičmi. Spoločne strávili pár zábavných hodín a rodičia dostali potrebné informácie. Detičky boli veľmi šikovné, tešíme sa na 5. september.

• ZÁVER LETNEJ ŠKOLY

• Posledné dva dni v Letnej škole sme si s deťmi užili v Haličskom podzámčí a na Lučenskej priehrade. Deti si užili letné dni formou pohybových hier a skúmaním fauny a flóry Haličského rybníka a Vodnej nádrže Ľadovo.

Mgr. Janka Gondová a Mgr. Henrieta Novotná

• Letná škola – 8. deň

• V stredu sme sa so žiakmi vybrali spoznávať krásy a históriu Fiľakovského hradu. Pozreli sme si viacero stálych expozícií a výstav v Hradnom múzeu, podzemné chodby pod hradom a vypočuli stručný výklad o významných majiteľoch hradu i o zmenách, ktoré sa udiali na hrade od jeho počiatkov až po súčasnosť. Najviac nás zaujali napríklad míny, časti pušiek, vojenská výstroj, šperky, dobové oblečenie, meče, kostra človeka, zuby megalodona i skameneliny bezstavovcov. Žiaci prekvapivo ľahko zdolali skalnatý terén z hradu na najvyššie miesta v areáli, odkiaľ im bol poskytnutý očarujúci výhľad na mesto a okolie. Niektorí si kúpili pekné suveníry. Po prehliadke hradu a Hradného múzea sme navštívili mestský park, v ktorom sme obdivovali umiestnené menšie milé zvieratká a vyšantili sme sa na rôznych preliezačkách. Pochutnali sme si na zmrzline a deň sme zakončili výborným obedom v Zbrojnici. Všetci sme sa domov vrátili zdraví a šťastní s novými zaujímavými poznatkami o jednej z krásnych  historických pamiatok Slovenska.

PhDr.Ľubica Beňová, Mgr.Lucia Orlaiová

• Zdravie a zdravý životný štýl v letnej škole

• Pomocou powerpointovej prezentácie na tému zdravie a zdravý životný štýl sme so žiakmi vykonali besedu. Rozprávali  sme sa o našom zdraví a jeho prevencii a riešili tajničku v pracovnom liste, rôzne aktivity o zdraví. Nechýbal ani kvíz.. V zbrojnici nás čakala ďalšia zaujímavá súťaž  a poobede zaujímavé športové aktivity v areály školy. Za šikovnosť pri rôznych aktivách boli všetci žiaci víťazi a všetci malou drobnosťou odmenení.

Mgr. Jana Chamuľová  a Bc. Monika Černáková

• Policajti v letnej škole :-)

• Deti v letnej škole strávili dopoludnie s policajtami z OR PZ Lučenec. Rozprávali sa s pánom policajtom o jednotlivých zložkách polície, naučili sa ich rozlišovať, vieme čo je správne a čo sa cez prázdniny nesmie, nezabudli sme na šikanu a kyberšikanu. Vyskúšali sme si ako sa zaisťujú odtlačky prstov, odtlačky topánok, vyskúšali si policajné auto a hlavne sa zabavili a niečo naučili. Touto cestou ĎAKUJEME policajtom z OR PZ Lučenec za teoretickú a praktickú ukážku z ich pracovnej činnosti, ktorá deti veľmi zaujala.

Mgr. Jana Chamuľová a Bc. Monika Černáková

• Letná škola - 6. deň

• Druhý týždeň letnej školy začal s úsmevom na tvári. So žiakmi sme sa vybrali do železničného domčeka v Haliči, kde nás milo privítala pani Janka Kocúrová, ktorá si pre nás pripravila všestranné aktivity. Porozprávala nám históriu železničného domčeka, ukázala nám miestnosť a vláčik, ktorý nás všetkých veľmi zaujal. Aktivity boli o tvorivosti, kreativite a tiež pohybe a športe. Nechýbali ani tetovačky, ktoré skrášlili naše rúčky, nôžky alebo krk. Touto cestou jej veľmi pekne ĎAKUJEME za krásne dopoludnie, príjemnú atmosféru, ústretovosť a krásne zážitky.. Nechýbal ani obed a ani zmrzlina v miestnej obci a populudnie sme venovali rôznym aktivitám zameraným na pozitívny vzťah žiakov ku knihám a motiváciu žiakov do čítania. Na záver bolo úlohou žiakov nakresliť obľúbenú postavu z knihy a spoločne sme vytvorili plagát, ktorý žiakom pripomína, čo nám prináša kniha a  aké je pre nás čítanie  dôležité.

Mgr. Jana Chamuľová  a Bc. Monika Černáková

• HALIČSKÉ SLÁVNOSTI🌼 VYSTÚPENIE NAŠICH TANEČNÍKOV

• V sobotu 13. augusta 2022  Podzámocké námestie v Haliči ožilo hudbou, spevom, tancom. Súčasťou bohatého programu haličských slávnosti boli aj naši žiaci navštevujúci tanečný odbor SZUŠ. Ďakujeme za skvelú reprezentáciu oboch škôl. Video: D. Dojčiar

• Letná škola - 5. deň

• 🏵️Záver týždňa patril zvykom a tradíciám na Slovensku.💮 Deň sme strávili v škole v našej krásnej Slovenskej izbe. Rozprávali sme sa o predmetoch, ktoré sa v izbe nachádzajú.🏺 O tom ako ľudia v minulosti žili. Spoločne sme si vyrobili voňavé levanduľové vrecúška. Ľudovými ornamentmi maľovali taniere a papierové vtáčiky. Spoločne s tanečníkmi SZUŠ našej školy sme sa naučili ľudový tanec z Myjavy - Čerešnička, ktorý si deti mali možnosť zatancovať aj na haličských slávnostiach nasledujúci deň. Na obed sme zostali v téme. Pochutnali sme si na fajných bryndzových haluškách🍚. Po obede sme spolu s pánom Cíferom preskúmali múzeum Jožka Pročka, ktoré sa nachádza v Soľnom úrade v Haliči.🏺 Deň sme ukončili ľudovými pesničkami.🎶

• Letná škola - 4. deň

• Športový deň v Letnej škole priniesol deťom množstvo zážitkov. Dopoludnie sme strávili na kúpalisku v Rapovciach 🌊. Na deti, okrem šmýkačky, čakali vodné aktivity a hry na rozvoj pohybových schopnosti.🏊 Neskorší obedík deti tiež veľmi potešil.🍕 Popoludnie sme strávili loptovými hrami v areáli školy. ⚽

• Letná škola – 3. deň

• Vzťah k čítaniu kníh si nevytvárame náhodne, v detstve nás ovplyvňujú najmä rodičia a učitelia. Dnes sme sa veľa rozprávali o knihách, o autoroch literatúry pre deti a mládež. Podľa zábavných indícií sme hľadali literárne postavy v celom areáli školy, tvorili sme veselé príbehy z názvov rozprávkových kníh, úpravou známej televíznej relácie Aj múdry schybí sme hádali správne odpovede. Po výbornom obede sme navštívili obecnú knižnicu, kde sme si vyhľadali zaujímavé tituly a ostatným čítali ukážky. Či deti čítali s porozumením, sme zisťovali doplňujúcimi aktivitami. Všetci zvládli prácu s textom a do knižnice sa určite radi vrátia. Náš spoločný deň sme ukončili zmrzlinou a hrami v areáli školy.

• Letná škola - 2. deň

• Dnes to bolo najmä o cestovaní. Dostať sa autobusom z Haliče do Lučenca, to by už zvládol každý z nás. Ale vlakom do Zvolena, to už treba pozorne čítať informačnú tabuľu vo vestibule železničnej stanice alebo počúvať oznamy o príchodoch a odchodoch vlakov. Ten náš prišiel do Zvolena s meškaním, tak sme sa ponáhľali do Lesníckeho a drevárskeho múzea, kde nás už čakali. Videli sme vypreparované exponáty základných druhov živočíchov v našich lesoch, vývoj lesného hospodárstva na Slovensku. Po návšteve múzea sme sa popri pancierovom vlaku vrátili na železničnú stanicu a hybaj domov! Po celodennom cestovaní sme sa doma občerstvili skvelou zmrzlinou. Určite si výlet vlakom ešte niekedy zopakujeme.

• Letná škola - 1. deň

• Hurá! Začala sa Letná škola!

A odštartovali sme ju naozaj perfektne. Najprv sme vycestovali do útulku, kde sme urobili dobrý skutok a vyvenčili sme psíkov. Potom sme si pochutili na výbornom obede a vrhli sa na skúmanie národných parkov, pozorovanie prírodnín mikroskopom, kvízy, v ktorých sme porovnali svoje vedomosti za sladkú odmenu a v tvorivých dielňach sme vyrábali logá Národných parkov. Prvý deň dopadol na výbornú. Tešíme sa, čo nám prinesú ďalšie dni.